031-386 99 99 / 08-12 85 09 66 info@nordicstadfirma.se

Vanliga frågor

  • Hur blir jag kund?
    • Om du är intresserad av att bli kund hos oss kan du enkelt skicka in dina kontaktuppgifter via ett av formulären på hemsidan så kontaktar vi dig inom 24 timmar.
    • Du kan givetvis också ringa vår kundservice.
    • Om du vill skaffa veckostädning så inleder vi alltid med ett kostnadsfritt hembesök där vi går igenom era önskemål och berättar lite mer om hur vi arbetar.

Hur gör vi med det praktiska som nyckelkvittering och eventuell larmvisning?
Om möjlighet finns rekommenderar vi dig att vara hemma vid första städtillfället för överlämning av nyckel och eventuell larminstruktion. Nyckelkvittens skickas separat till din mejl för signering. Finns det ingen möjlighet att vara hemma vid första städtillfället går det alltid bra att komma förbi vårt lokala kontor för att kvittera in din nyckel och skriva under en nyckelkvittens på plats.

  • Kan jag boka samma städpersonal flera gånger?
    Om du har regelbunden hemstädning har du oftast samma städpersonal i den mån det går, och alltid samma veckodag.
    • Vid engångsstädningar så kan du be om en speciell städare om du önskar detta.
  • Behöver jag vara hemma under städningen?
    De flesta av våra kunder är inte hemma när städningen utförs, men du avgör helt själv hur du vill göra.
    • Vi har fasta säkerhetsrutiner för att hantera nycklar och larmkoder och tar ditt förtroende på stort allvar.
    • Vi det första städtillfället följer den kontaktperson som var hos er på hembesök med städpersonalen ut till ett hem. Du behöver därför inte närvara om du inte önskar så.
  • Vad innebär veckostädning?
    Vår tjänst Veckostädning innebär att vi kommer hem till dig och städar under vardagar mellan klockan 8-17. Hur ofta, vilka tider och vilken dag bestämmer du utifrån vad som passar bäst.
    • Tänk på att vår städpersonal är mer uppbokad under vissa tider så berätta för oss om du har specifika krav.
    • Tänk också på att om ett städtillfälle är inplanerat till en röd dag så städar vi precis som vanligt, jul och nyår undantaget.
  • Hur snabbt startar ni upp tjänsten?
    Vi är snabba och anpassar oss alltid utifrån ert behov.
    • När vi har fått dina kontaktuppgifter från vår hemsida eller via telefon kontaktar vi dig inom 24 timmar för att boka in ett kostnadsfritt besök.
    • Vad gäller vår tjänst veckostädning brukar vi starta upp städningen inom 1-2 veckor efter det att vi har gjort ett hembesök.
  • Vem städar hemma hos oss?
    Som kund kommer du alltid att tydligt kunna se när någon kommer från Alberts eller arbetar på uppdrag för Alberts på deras uniform eller namnbricka. Städpersonalen är utbildade i Alberts kvalitetssäkrade sätt att städa. Alla städare har schyssta villkor, marknadsmässiga löner och rätt att arbeta i Sverige.
  • Hur bokar jag städning?
    Om du är intresserad av att bli kund hos oss börjar du med att fylla i en intresseanmälan så kontaktar vi dig inom kort. Om du vill bli boka vår veckostädning inleder vi alltid med ett kostnadsfritt hembesök där vi går igenom era önskemål och berättar mer om hur vi på Nordic STädfirma arbetar. Mötet tar ofta 15 till 20 minuter och vi kan, om du önskar det, planera det så att vi träffas på morgonen innan du åker till arbetet. Vi ger dig också ett kostnadsförslag direkt på plats.

Vad händer om jag inte är nöjd?
Det viktigaste för oss är att du som kund är nöjd. Därför har vi en generös Nöjd kund-garanti på alla våra tjänster. Om du av någon anledning inte tycker att vi har utfört tjänsten så som vi har kommit överens om så ser vi till att åtgärda det snarast möjligt. Du kan läsa mer här.

  • Hur långt i förväg kan jag boka en tjänst?
    Vi har ingen begränsning i hur långt fram i tiden som du kan boka våra tjänster.
    • Regelbunden hemstädning gäller tillsvidare.
  • Vad händer efter det första hembesöket? Efter mötet så tar vi fram ett mer konkret förslag med lämpliga tider och dagar när vi ska utföra städningen och planerar in det första städtillfället. Ofta startar vi upp tjänsten inom 1-2 veckor efter hembesöket.
  • Har Nordic Städfirma kollektivavtal?

Nordic Städfirma har kollektivavtal som innebär schyssta arbetsvillkor och en bättre arbetsmiljö för våra medarbetare. Mår vi bra mår ditt hem bra!

Vad ingår i städningen?
Nordic Städfirma har en grundlista över vad som ingår i en ordinarie veckostädning. Den bygger på vår gedigna erfarenhet av vad som generellt behöver göras för att ditt hem ska kännas rent och fräscht. Listan kan naturligtvis justeras utifrån dina specifika önskemål och behov. Strykning och klädvård är ett exempel på tjänster som kan ingå i din veckostädning.

Vad händer om jag inte har RUT-avdrag kvar?
Om du har beställt en tjänst och det visar sig att du inte har något RUT-avdrag kvar så blir du betalningsskyldig för den del av avdraget du inte har rätt att få. Se våra villkor.

Vad kostar en fönsterputsning?
Kostnaden för fönsterputsning beror givetvis på hur många fönster du har och hur de är placerade. Klicka här för att få ett kostnadsförslag för putsning av just dina fönster. Givetvis gäller RUT-avdrag för våra fönsterputstjänster.

Vilka betalningsalternativ erbjuder vi?
Vi erbjuder flera olika betalningsalternativ, såsom autogiro, E-postfaktura, E-faktura och pappersfaktura.

Kontakta oss

Vi hör av oss så snart vi kan

Nordic Städfirma AB

Göteborg
Cederflychts gata 13
422 54 Hisings Backa
tel: 031-386 99 99

Hitta hit >

Stockholm
Mogårdsvägen 11
143 43 Vårby
tel: 08-12 85 09 66

Hitta hit >

Kontakt

info@nordicstadfirma.se

Öppettider

Mån-Fre: 07:00 - 17:00 Lördag: 07:00 – 14:00 Söndag: Stängt

Har F-Skattesedel